Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 11 november 2010

Nya politiska ansikten

 
Häromdagen var det  första nya Fullmäktigemötet för denna mandatperiod, vilket innebar många nya politiska ansikten i kommunen.
Min spontana känsla var mycket positiv över att vi i Laxå har ett politiskt intresse och engagemang som återspeglar sig i alla dessa nyinvalda.
Jag hoppas att vi under de kommande åren skall få nya ideer, infallsvinklar och diskussioner som gynnar vår kommmun.
Vissa av politikerna är helt "gröna" vilket jag var vid förra perioden och ngn annan visade sig ha varit med sedan år 1976, jag kan inte mer än beundra dessa personer som lagt ned så mycket tid och trofast varit i kommunpolitikens tjänst så länge. Kanske även jag en dag kan räkna så många politiska år bakom mig eller så kan jag det inte, tiden får utvisa, varje dag är ny.
För tillfället så känns det dock ganska så spännande att kliva in i det nya trots att ekonomin snart är vid stupet som KD´s B.Rudolfsson skrev i ett tidigare blogginlägg.
Min förhoppning och tro är dock att eftersom vi alla jobbar för Ett Bättre Laxå och tror på en bättre & bra framtid för vår kommun så jobbar vi gemensamt/tillsammans och trägen vinner.
Det kommer inte vara lätt att få ordning på den svaga ekonomi och det kommer krävas hårda nypor & stora förändringar och inte något osthyvlande längre.
 
Men hur som helst så ville jag bara skriva några rader och hälsa alla oppositionspolitikers samt majoritetspolitikers nya ansikten  välkomna .
 
Ivonny Larsson
Centerpartiet

6 kommentarer:

  1. Jag har ju en blygsam roll som ersättare i KF och i SON men visst är det intressant när nya kommer till och se hur det faller ut. Det är ju bl.a ordf. och vice i nämnder och KS som ska väljas eller omväljas,vi får se hur de valen blir. Kan säkert bli engagerade diskussioner omkring detta.

    Någon gång kommer jag säkert att gå till KF som åhörare förutom om jag blir tillfrågad som ersättare.

    Det ingen lätt sak att få Laxå och dess ekonomi på fötter, kreativiteten får väl ligga på topp...

    Varit på invigningen av nya Lss-boendet, det ser bra ut såväl in som utvändigt. Får hoppas de boende och personalen kommer att trivas.

    Gunnar Staxe

    SvaraRadera
  2. Är väl bra att ni försöker men att få laxå på rätt köl går nog inte. Det har gått för långt åt fel håll redan,tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Det allvarligaste problemet ni har i Laxå är att sen stor del av invånarna röstar på socialdemokraterna trots att de fört er kommun till avgrunden.
    Den enda räddningen för er hade varit om invånarna lagt sina röster på Ett nytt politiskt styre.

    SvaraRadera
  4. Men ni EttBättreLaxå har under den senaste mandatperioden gjort mer än vad oppositionspartierna någonsin lyckats med under mannaminne.
    //Lars

    SvaraRadera
  5. Ja det är ju bra med engagemang,att många ställer upp i olika sammanhang och på möten oppositionen har. Viktigt för delaktighet och samhörighet att det uppmuntras på alla sätt så ingen behöver känna sig utanför.

    Gunnar Staxe

    SvaraRadera