Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 10 juni 2010

Proffsig med laddade batterier !!!!!

Dagen efter Fullmäktigemötet och kvällen före skolavslutningen......
Sitter och funderar över vad jag egenligen sysslar med, städar, lagar mat, åker på möten mm En del av dessa möten är i egenskap av politiker något som jag ogärna kallar mig. Men just nu tänker jag inte förklara varför !
På gårdagens möte ställde jag ett antal frågor till majoriteten, min frågestund fick en kommentar från en annan politiker (majoriteten) - Jag hade gått på för hårt, jag hade ju fått svar.
Men hade jag ? Då hade jag väl inte fortsatt att fråga, eller ?
Idag sades det till mig att mina frågor och mitt agerande var bra, jag är tuff som vågar ställa raka frågor men att jag borde "bli en bättre talare" (den som sa det känner nog igen sig om denne läser detta). Jag borde prata,berätta mer i ärendet och väva in mina frågor i talet. Det skulle upplevas professionellt. 
Jag är inte någon proffsig talare, och jag har inget behov av att svänga mig med ord, inte heller något behov av att upplevas professionell - jag vill vara professionell. Jag vill ha svar på mina frågor som jag ställer i ett ärende pga att jag har läst på  och av den anledningen nu vill veta mera. Jag vill agera professionellt när det skall tas beslut.
 
Men nu är det snart sommarlov och inga politiska möten, men sen börjar det igen.
Hösten och Valet !  Hur skall det bli ? Hur ska det gå ?
Inget jag kan bestämma eller besluta om för det avgörandet ligger i Laxå Kommuns invånares händer i samma stund som de stoppar ned valsedeln.
 
Men jag vill tro, tro på framtiden, tro på en förändring, tro att man vågar ta steget och vara med och rita om framtidskartan för Laxå.
 
Så i sommar skall jag sola,rensa och vara med barnen. Ladda batterierna för hösten .... och kanske, kanske öva på nåt retoriskt,korrekt,profissionellt,innehållsrikt politikertal
 
Ivonny Larsson , Centerpartiet

3 kommentarer:

  1. Bra skrivet!Jag tror ändå att vara sig själv kommer man längst på. Det där med att vara "professionell" som majoriteten uttrycker så fint, blir man det med åren eller?! Dessa professionella politiker har ju varit väldigt duktiga med "soppan" de lyckats åstadkomma i Laxå kommun!!
    Ha en trevlig sommar alla oprofessionella och professionella politiker och se till att ladda batterierna rejält inför hösten (det lär behövas)!Förändringens tid är kommen... ;-)
    /Marko

    SvaraRadera
  2. Lektioner i att vara professionell borde vara mer lämpligt att majoriteten själva gick.
    Men då med huvudsyfte att i sina proffsiga tal lära sig att tala tala tydligare och vara öppnare med vilka planer de smider.
    // Rutan

    SvaraRadera
  3. Klart man ska fråga tills man får svar, annars får väl den andra parten helt enkelt säga att man inte har något svar. Man ska ju inte behöva hålla tyst för att frågan är obekväm för motparten?
    Isåfall skulle vi väl aldrig få svar?

    SvaraRadera