Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 20 maj 2010

Resecentrum

100 000 kr för start av Resecentrum !!
Flera milj i framtida kostnader vad gäller drift & underhåll.
Kan inte med rent samvete säga att jag är fullt nöjd med mitt beslut att säga ja till köpet men jag kan ivarje fall vara nöjd med en sak.
Till ärendet Resecentrum hade jag "totat ihop" ett tilläggsförslag vilket innebar en avyttring av kommunägda fastigheter/lokaler skall ske.Detta med hänvisning till att kommunen redan nu har för mycket lokaler/fastigheter som är tomma och kostar i drift & underhåll.Jag vill tro att det är bra med ett Resecentrum och en fin stationsbyggnad och ser då hellre att kommunen avyttrar något som vi inte är i behov av idag.
Tilläggsyrkandet lyckades även beslutas av kommunstyrelsen vilket jag inte hade räknat med. Anledningen till att förslaget vann berodde inte på att socialdemokraterna eller vänstern tyckte att förslaget var bra utan för att de (för en gångs skull) var till antalet mindre vid röstningen av förslaget.Detta berodde endast på att en socialdemokrat hade lämnat mötet.
 
Är jag nöjd ? Ja, till viss del men detta ärende och utgången av det fick mig att verkligen inse vad politiken handlar om här i kommunen.Det handlar inte om att lyssna,diskutera eller ta tillvara på andras ideer utan det handlar bara om makten att kunna bestämma & besluta.Genom att s & v alltid är fler vid röstningen så kan de alltid & oavbrutet strunta i vad vi andra tycker......... denna gång hade oppositinen makten och kunde göra liksom de andra alltid gör rösta och vinna !!!!!!!
 
Ivonny Larsson   Centerpartiet

3 kommentarer:

  1. Och budskapet då Ivonny, till dom som verkligen har har makten i sin hand nu i september, dvs väljarna, vad är det?
    Jo om man vill ha en FÖRÄNDRING då har man att rösta på oppositionen men om man vill att det skall rulla på som vanligt i utförsbacken, då kan man förlita sig på sittande majoritet s o v eller ??

    Annika

    SvaraRadera
  2. Jag är minst sagt förvånad när majoriteten inte kunde ansluta sig till oppositionens förslag att avyttra fastigheter som inte utnyttjas fullt ut av kommunen.Fastigheter som enbart kostar pengar vilket lokalutredningen redan påpekat.
    En fråga till Anna Eriksson blir därför:
    Om Ni inte vill sälja ut kommunala fastigheter, betyder det att det att Ni anser att det nuvarande fastighetsbeståndet är på rätt nivå eller kanske tom på en för låg nivå?
    Gustaf Beck-Friis (m)

    SvaraRadera
  3. Till Annika :

    Förändring = rösta på oppositionen

    SvaraRadera