Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 16 juni 2010

Lögnare !!!!

Sitter här hemma och funderar över samtalet jag hade med min partiföreträdare i går. Hon hade blivit kallad för lögnare av en person som sitter högt upp i det ledande partiet i Laxå, detta stämmer inte med min bild av Ivonny hon är en rak och ärlig person och det vet jag att den typen av människor kan upplevas jobbiga men lögnare nej!!

Vad grundar sig detta på, jo en person hade tagit upp att hon skriver lögner här på bloggen, det blogg inlägget det gäller nämner inga namn men uppenbarligen kände sig personen i fråga träffad, hur kan det komma sig? När Ivonny berättar för mig vad det gäller så innebär det också att jag måste vara en lögnare, det här gör mig mycket irriterad.

Jag var på det sista fullmäktigemötet för att se och lära, för förhoppningsvis sitter jag där efter valet. Ivonny var upp i talarstolen ett antal gånger och vill ha svar på frågor man måste väl ändå har rätt att fråga eller. Då går berörd person upp i talarstolen och enligt min uppfattning och upplevelse så riktar personen sig direkt till Ivonny och ger henne en snäpp på näsan (bildligt talat). Så som jag uppfattade budskapet var att du ska inte fråga så mycket och vara så hård när du har fått svar på frågorna, en tydlig tillrättavisning att du ska ställa in dig i leden och inte fråga för mycket.

Ja, det är så här demokratin styr i Laxå - rätta in er i leden och tyck som oss för det är demokrati enligt de ledande här i kommunen. Deras syn och min syn på demokrati skiljer sig avsevärt.
Personen i fråga säger själv att han inte riktade sig till Ivonny och tillrättavisade henne inte. Jag vet inte vilket möten personen var på men det verkar inte som vi var på samma möte. Uppenbarligen var det inte bara jag som uppfattade saken på samma sätt utan vi var fler, så man kan ju undra över vem som kommer med lögner
Jeanette Günther
Centerpartiet

Detta blogginlägg stöder jag eftersom jag var med på fullmäktige och hörde hur det sades
Arne Augustsson
Ordförande Centerpartiet i Laxå kommun

6 kommentarer:

  1. Jag var åhörare och bevittnade en tillsägelse eller tillrättavisning från en talare till en annan talare.
    Måste vara detta som inlägget handlar om.
    Så nog skedde denna "näpsning" alltid.
    // Pensionär

    SvaraRadera
  2. Tack vare Ivonnys frågor fick vi alla svaret, även vissa i majoriteten.
    Inflyttningen av 4 - 6 klassare från Hasselfors och Finnerödja kommer vi (majoriteten) att lämna besked om innan 19/9.
    // RKCJ

    SvaraRadera
  3. Jaha... Då blir det alltså en inflyttning ändå...

    SvaraRadera
  4. Ert största problem i Laxå verkar dock vara för en med utomstående ögon att ordet demokrati och dess betydelse inte verkar ha någon funktion.
    //Lars

    SvaraRadera
  5. För mig betyder demokrati följande:
    Vars och ens åsikt har samma tyngd när man ska fatta beslut. Under hela beslutsprocessen har var och en lika stora möjligheter att uttrycka sina önskemål. Var och en ska ges tillräcklig tid för att sätta sig in i de frågor som ska beslutas. Folket bestämmer själv vilka frågor som ska eller inte ska beslutas genom kollektivt beslutsfattande.
    Skulle vara intressant att höra vad socialdemokraterna tycker ”demokrati” är?! Dags för namnbyte för sossarna?!

    /Marko

    SvaraRadera
  6. Det fria ordet för en politiker är
    vad hammaren är för en snickare
    vad penseln är för en målare
    vad pennan är för en författare
    om någon ens antyder att en politiker, stor eller liten inte skulle få tala fritt är det som att stjäla
    hammaren från snickaren
    penseln för målaren
    pennan från författaren
    GÖR INTE DET!
    G.

    SvaraRadera