Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 23 februari 2010

Hårdrock & Politik

  Guns & Roses,Motorhead mm var det enda jag lyssnade på i tonåren.Långt blekt hår och nitar i kläderna.Skolan hade inte första prioritet.Mina föräldrar var inte alltid överlyckliga över mina "eskapader" och ibland var man tvungen att lyda dem....till det hörde att jag och min syster under hela vår uppväxt släpats runt på socialdemokratiska möten,vi fick sitta i ett hörn och måla !! Yippie !!
Jag har blivit äldre kanske vuxen men jag lyssnar fortfarande på hårdrock & metal men jag släpas INTE runt på S möten.
Politik höll jag mig långt ifrån ända fram tills för ngr år sedan,sen började det ! Jag trodde att jag skulle kunna bidra med något i kommunen eller åtminstone tillföra nya ideer.Detta blev inte lätt.
Jag tror på samarbete,kunskap,kompetens,delaktighet,respekt och att allas ideer och olika åsikter är det som bär framåt.Jag har inom politiken mött många mycket bra människor i kommunen men har också stött på en del svårigheter vad gäller om man vill diskutera,komma med förslag,ha mer information eller efterfrågar större samarbetsytor.Men jag är kanske dum och naiv i politik handlar det om makt,makten att bestämma,makten att välja vilken information man delar med sig av,makten att välja vem man inte skall samarbeta med.
Vad har då musiken med politiken att göra ??  Jo den har hjälpt mig att ladda inför möten,avreagera mig efter möten samt att över min musiksmak har ingen makt lägga några förslag och besluta att jag inte får lyssna på.
 
Nog om detta, nästa blogginlägg får väl bli nåt mer "politiskt"
 
Ivonny Larsson, Centerpartiet


1 kommentar:

  1. Du är inte ensam att tycka såhär.
    Men du har iallafall orkat vara kvar finns såna som slutat med politiken men också såna som aldrig vill börja för de vet hur det är.

    //PeckaP

    SvaraRadera