Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 6 februari 2010

Förtroende för Laxå kommun?

Jag kom just tillbaka från Laxå centrum efter att ha varit på ICA och handlat, men också besökt återvinningscentralen och slängt en massa tidningar, kartonger och annat. När jag stannade vid återvinningscentralen blev jag direkt tilltalad av en äldre herre som bodde "ute i skogen" men som hade åsikter om plogningen eller kanske bristen på plogning i Laxå kommun.

Han pratade speciellt om Industrivägen från Torsten Lunds och förbi kommunens förråd - "stora klumpar av snö och is på vägen". Vi fortsatte samtalet om Laxå förr och nu och hur mycket sämre det blivit i Laxå kommun bara på några decennier.

Men det som slog mig mest var hans kommentar på slutet "Det finns inget förtroende för Laxå kommun"!  - tyvärr kan han rätt i detta. Invånare i Laxå är inte dummare att dom kan se hur kommunens utveckling är och samtidigt vet de vilka som styr kommunen och vilka som styrt kommunen sedan 70-talet då nedgången började. Denna kommentar från en "vanlig Svensson" stärker mig i uppfattningen att Laxå kommun behöver ett omtag och en ny styrelse.

Bo Rudolfsson
(KD)

1 kommentar:

  1. Jag upplever också att många är frustrerade över den negativa utveckling som varit under många år nu och som är frågande till hur det nuvarande styret ska kunna få rätsida på detta.

    SvaraRadera