Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 2 oktober 2010

Valp och trattisar........

Hundvalp och svampplockning , det förgyller jag helgen med.
Familjen har blivit med hundvalp, en sån där liten fyrbent sak som viftar på svansen,äter,sover,skall rastas och busar och tuggar på nästan allt. Det är allas lilla bebis... men gissa vilka som tycker att gården har fått hemskt "busigt" och "löjligt" svart och fyrbent , joo , katterna ! Trots katternas (8 eller nåt sånt) sura min över valpen så är de väldigt nyfikna och kan inte låta bli att sakta,sakta smyga på valpen..och valpen är inte sen med att jaga och skutta efter dem.
Idag skulle hela familjen ut i skogen och plocka svamp,trattisar. Det blev 3 korgar och lite vanliga kantareller.Valpen var med, men skogspromenaden tog ut sin rätt för alla nya lukter,smaker och höga kvistar mm gjorde att valpen somnade mitt i skogen.Hade väl varit bra om den somnat på mossan eller nåt men inte då, den skulle promt sova i min stora dotters knä så nu blev vi en svampplockare mindre. Promenaden hemåt gick bra trots att valpen ville bli buren en bit.....men hon är ju bara en bebis !!
Äntligen hemma, daxs att koka rotmos och torka trattisar ge valpen mat och utfodra de andra "hulliganerna" (barnen) sen kanske,kanske jag kan hinna vila lite för skogpromenaden påminde mig om min dåliga kondition, huhhh tur att vi blivit med hund :)
 
Ivonny Larsson
Centerpartiet

1 kommentar: