Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 10 oktober 2010

Mitt älskade ......

Svag ekonomi...........http://http://na.se/nyheter/laxa/1.976455-svag-ekonomi
 
Undrar hur länge och hur många år till vi ska behöva läsa sånt om Laxå kommun.
 
Jag älskar mitt Tived,jag älskar skogen,sjöarna,lugnet,grusvägarna,folket,alla djur i skogen,min familj och alla mina vänner och bekanta.
Jag älskar oxå Laxå ;)
Jag beundrar all personal i min kommun inom skolan,inom vården osv
Jag är tacksam för att det finns ICA,Apotek,bank klädaffär mm i kommunen (ännu)
Jag är glad i hjärtat för alla "mina tanter" i kyrkan och EFS ....... och vårt missionshus........
 
Jag önskar, hoppas och tror att vi en dag skall få läsa om ett blomstrande Laxå med God Ekonomi, utan nedskärningar och besparingar och underskott i budget.
Som jag skrev i en artikel inför Valet så vet jag att det finns en möjligheten till en bra ekonomi med hållbar,långsiktig planering. Har andra kommuner klarat det så kan Laxå klara det.
Frågan är bara hur ?  
Att som nu sitta i opposition och försöka ta några större helhetsgrepp över ekonomi och situation är inte enkelt.....för hur man än vänder på det så har vi inte trumfkortet !!!!
 
Ivonny Larsson
Centerpartiet
 

3 kommentarer:

  1. Så länge vi har S-styre i vår kommun kommer vi också få läsa sånt i NA.
    Men Ivonny Laxå kommuns invånare som röstade på S vill ha det såhär i sin kommun.
    Glädjs åt allt du skriver om och glädjs åt socialdemokraterna som får fortsätta med att styra sin negativa kommun.
    //EvaVeva

    SvaraRadera
  2. Ni gör ett bra jobb i "Ett Bättre Laxå".Fortsätter ni i samma stil i 4 år till...till nästa val.Kommer det nog gå vägen!
    Jag ser att ni är listade på Bloggtoppen.Kul!Glöm inte aktivera länken till Bloggportalen.se oxå...

    /Marko

    SvaraRadera