Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 4 mars 2010

Nytt parti i Laxå kommun

Laxå kommun har i dagarna berikats med ett nytt politiskt parti Laxåpartiet.
Någon sade till mig - det måste ju betyda att ni oppositionspartier misslyckats eftersom det bildas ett nytt parti !
I det fallet kan jag bara tala för egen del och medge, till viss del har jag nog misslyckats att göra "reklam" för hur vi i Centerpartiet tycker i vissa frågor men jag anser nog också att det politiska intresset i kommunen inte varit så stort. (jag har faktiskt förståelse för detta )
Jag tycker i varjefall att det är bra med ett nytt tänk, nya ideer, ochh att det rör på sig i Laxå.För ibland har jag velat ge upp och sluta eftersom jag undrat vart alla invånares åsikter tagit vägen.......  eller åsikter har alla, och tycka kan alla (på ICA mm) men att sedan engagera sig då blir det svårt att finna folk.
 
Jag önskar Laxåpartiet Välkommen och önskar dem Lycka till.
 
Ivonny Larsson
Centerpartiet

3 kommentarer:

  1. Tack så mycket!Du har rätt i Ivonny att åsikter finns det många på ICA och runt köksborden.Vi i Laxåpartiet ska försöka samla dessa åsikter och gemensamt försöka påverka och förändra till det bättre.

    Marko Pekkanen
    (LP)

    SvaraRadera
  2. Laxåpartiet gör att det politiska landskapet kan komma att förändras, så att det blir svårt att ta ut någon seger i förskott.

    Valet kan komma att bli mer ovisst och spännande än på många år..

    / Gunnar Staxe (Fp)

    SvaraRadera
  3. Laxåpartiet-ett parti på vänsterkanten? Eller
    de inte tillhöra något block och stå ensamma?

    SvaraRadera