Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 2 mars 2010

Blir det några jobb, eller?

Hej Hej alla glada kommuninvånare! (Och ni andra xå förstås)

Det är bloggpremiär för miljöpartiet och jag börjar med att fråga, blir det några jobb, eller? Den röda sidan har gått ut starkt med "jobben först"!
I Laxå kommun har vi inte märkt av detta än, men för Laxå kommuns bästa kan jag bara hoppas och tro att dom kommer snart. I väntan på detta så har jag skrivit en motion som jag skickar till kommunfullmäktige imorgon. I den föreslår jag att Laxå kommun ska ta initiativet till en rekryteringsmässa för ungdomar.
Tanken är att den ska kunna vara gemensam för sydnärkekommunerna och samla de företag som kommer att behöva rekrytera inom dom närmsta åren. Jag vet att detta kanske inte löser det totala arbetslöshetsproblemet i kommunen men jag hoppas att den ska kunna skapa fler möten mellan människor, nya arbeten och inte minst inge lite hopp!

Ha det bra,
Sara Pettersson
Miljöpartiet de gröna.

1 kommentar:

  1. Jättebra initiativ Sara.
    Detta stödjer jag gärna.

    // Ivonny Larsson, Centerpartiet

    SvaraRadera