Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 25 september 2010

Tänk framåt --->

 

  1. För många partier som fick röster.
  2. Vanemässigt röstande.
  3. Många pensionärer som vill ha mer i plånboken.
  4. Socialdemokraterna bedrev "hård" valrörelse.
  5. Oppositionen hade inte konkreta förslag på förändring.
  6. Man vet vad man har men inte vad man får.
  7. Generationsväxling i sikte
  8. Nästa val blir bättre
  9. Riksresultat speglar kommunresultat (M tog röster mm)
  10. Laxå är en gammal bruksort
  11. Man kan inte lära gamla hundar sitta
  12. Invånarna är inte intresserade av politik
osv med en massa försök till förklaringar varför det blev som det blev.................. jag vill verkligen ha det rätta svaret, förklaring på utgången av valet i Laxå.
I nästa stund tänker jag - gör det nån skillnad ?  Skulle jag bli nöjdare då, eller ?  Varför vill jag veta ?
Förmodligen så finns det inte ett rätt svar utan flera olika faktorer som avgjorde, jag får tänka så !  Det blir lugnast så för "huvet".....:)
 
Tänk framåt !! uppmanar nån hurtig !!  Ok, jag skall tänka framåt -----> på middan till familjen sen har jag tänkt färdigt för idag ;)
 
Ivonny Larsson
Centerpartiet
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Tänk positivt

    Du är vad dina tankar gör dig till. Tänker du positiv kommer du att lyckas att nå de mål du vill.
    //Rolf

    SvaraRadera
  2. Var glad ivonny.
    Socialdemokraterna med Anna som kapten har annat att tänka på än middan, de har -20 milj att ro hem snarast, ca 180 milj i pensionsskulder (visste alla pensionärer det som röstade ?) osv . Var lycklig att de fick ta hand om det själva !

    SvaraRadera
  3. Tja,vad gick fel i valet,vi fick ju höra att många var så missnöjda ?

    Kanske att vi har många äldre som inte gärna ändrar uppfattning? Man vet vad man har..

    Finns många anställda i kommunen. Oroliga för sina jobb om det blev fler utförare?

    Det finns nog många som frågar sig varför valet föll ut som det gjorde.

    Gunnar Staxe (Fp)

    SvaraRadera