Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 11 september 2010

Jag kräver - jag tror !

Jag har tröttnat på att läsa om spar i NA.
Jag har tröttnat på negativa kommentarer i NA.
Jag har tröttnat på att allt,allt bara rasar nedåt för vår kommun, kommunen jag lever,bor och verkar i.
 
Jag har försökt att göra något, ni har försökt att göra något, alla försöker vi på vårt sätt.
 
Men : Jag kräver en kommun med god ekonomi, med framtidstro, med resurser till barnen och de äldre, med långsiktiga planeringar, med trygga arbetsförhållanden för vår personal, med förändring i sikte - allt för att bli en Levande Kommun.
 
Jag tror på maktskifte, jag tror på förändring, jag tror på samarbete, jag tror på samverkan, jag tror på ödmjukhet och jag tror på varje enskild invånare och dess resurser.
Jag vet att Valet är avgörande, jag vet att du avgör, jag vet att du vill påverka, jag vet att du kan påverka - påverka till en förändring !
 
Ivonny Larsson
Centerpartiet

1 kommentar:

  1. Vi vet att det kommer sitta någon annan vid rodret efter valet, finns inga alternativ annars går vi i graven.
    //Gunilla

    SvaraRadera