Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 20 augusti 2010

Ta ditt ansvar kära medborgare!

Var klok och slarva inte bort din röst i valet. Rösta inte på samma parti som du alltid har gjort bara för att så ska vara. Utan rösta med både hjärta och hjärna.
Titta, läs, vrid och vänd, fråga och stöt och blöt frågor med oss politiker. Vilka vill du se i majoritet efter den 19 september?

Oavsett politisk färg tror jag att alla vi politiker vill Laxå Kommuns bästa. Vi har bara olika vägar dit och olika bilder av hur vi vill att vårt samhälle ska formas. Det är du som väljare som måste välja efter hjärtat vilket parti som står närmast dina värderingar.

Förvalta denna sista månad väl och läs in dig på partiprogrammen. Lita inte blint på alla olika tester media framför. Du har ett ansvar för vårt land, vårt landsting och vår kommun. Din röst kan vara avgörande för din framtid i Laxå!

Cathrine Nordlund
Kristdemokraterna



6 kommentarer:

  1. Bra skrivet Cathrine!Jag tror att Laxåborna kommer att rösta rätt denna gång. Invånarna i Laxå är trötta på sossarnas mygel och har insett att det inte går att fortsätta i samma spår vi gjort i åratal...En stor förändring kommer att ske i politiken!Vi ska framåt i Laxå med eller utan de röda.

    SvaraRadera
  2. Förändring är rätt tänkt. Men framåt med eller utan de röda Marko? Vad betyder det?
    Dags att kliva ut ur garderoben före valet?
    Undrande.

    SvaraRadera
  3. Jag syftade på de röda väljarna...Det finns trots allt ett tusental knallröda som inte vill ha en förändring.Sedan finns det kanske någon röd inom politiken som inte vill följa partipiskan till fullo och kan vara till vår fördel...En förändring! ;-)

    SvaraRadera
  4. Det jag ville säga till alla medborgare med detta inlägg var att var och en av oss har ett ansvar för demokratin. Om 30% av väljarna inte utnyttjar sin röst - kan man då vara säker på att Laxå får det styret majoriteten av invånarna vill. Jag tror nämligen att de så kallade "soffliggarna" (jag avskyr det namnet) trots allt tycker och tänker en hel del om vad som beslutas i kommunhuset. Politik angår alla och jag vill nog påstå att om man inte är politiskt intresserad är man helt likgiltig inför vad som händer i samhället. Och det är nog bara ett fåtal. För min del är det viktigt att ha medborgarna med oss, när vi kommer i majoritet efter valet. Tillsammans kära Laxå kommun-invånare är vi starka! Vi ska kämpa sida vid sida för Laxås, Röfors, Tiveds, Finnerödjas och Hasselfors bästa (och alla andra juveler i vår kommun). Lägg inte ned din röst utan rösta efter förnuft och hjärta! / Cathrine Nordlund, Kristdemokraterna

    SvaraRadera
  5. Detta är första gången som Laxå har en positiv framtid att gå till mötes.
    Om invånare kan inse att det inte fungerar med Socialdemokraterna vid styret fler år.
    // Arne

    SvaraRadera
  6. Jag har röstat på S flera gånger men inte i år då byter jag block.
    // Eva

    SvaraRadera