Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 21 juli 2010

Vilket politiskt parti passar dig ?

 
Sommar,sol,bad och målning av hus är lite av det jag sysslar med.....
 
Men i en paus hittade jag Valkompassen på nätet.
Gjorde testet och slutresultatet blev lite motsägelsefullt.
Vad gäller blocktillhörigheten blev resultatet  röd block ! ?
Vad gällde partitillhörighet så blev det mitt i prick  Jag är Centerpartist !
 
Prova du med !
 
Här är länken ---> http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/Valkompassen/
 
Ivonny Larsson
Centern

4 kommentarer:

  1. Mitt resultat blev det rödgröna blocket och partiet jag enligt testet sympatiserar med är Moderaterna (52%)...Ska ju ta såna här tester med en nypa salt men det visar ändå att jag inte vet i dagsläget vilket partis valsedel som slinker ner i valurnan till landsting o riksdag?! Kommunalt behöver jag inte fundera så mycket...Hehehe...
    /Marko

    SvaraRadera
  2. Jag blev moderat men brukar rösta på Folkpartiet.
    // Kerstin

    SvaraRadera
  3. Kul test!
    Hade inga problem med vare sig block eller parti men testet gav i mitt fall bekräftelse på hur nära allianspartierna ligger varandra. Det stärker mej.
    Det stärker vårt team.
    Valet 2010 kommer dessutom att bli minst sagt spännande i Laxå, det är något på gång jag lovar.
    Gustaf

    SvaraRadera
  4. Vad styr oss när vi väljer politiskt parti ?
    Uppväxt,gener mm men jag tror också att många av oss väljer efter vad vi vill & tror vi tillhör.
    Vilka människor vi umgås med och vad/vart vi tror oss personligen dra de flesta fördelarna, fördelar för familjen,barnen och anhöriga.
    //Rolf

    SvaraRadera